Hyvät Voiman jäsenet

Vuosi on vaihtunut ja alkanut on nykynäkymin jo kolmas vuosi koronan varjossa. Koronan vuoksi jatkuvasti vaihtuvat ohjeistukset vaikuttavat väkisinkin myös yhdistyksemme toimintaan. Ehdotan siksi, että 16 tammikuuta järjestämme silloin voimassa olevien ohjeiden mukaisesti yhdistyksen järjestäytymiskokouksen, jossa keskustelemme myös yhdistyksen kevätkauden toiminnasta.
Tavoitteena tulee mielestäni olla, että niin yhdistyksen kokoukset, Varttia Vaille Viis-tapahtumat kuin eri luottamuselinorganisaatioiden toimintakin saadaan sovittua hyvässä yhteistyössä.

Uhkakuvista huolimatta haluan ajatella tulevasta vuodesta myönteisesti. Ehkäpä löydetään keinot tämän pahan taudin nujertamiseen. Joka tapauksessa maan hallitus pääministeri Sanna Marinin johdolla on – toisin kuin opposition ja roskalehtien räksytyksestä voisi uskoa, onnistunut monia muita maita paremmin sekä terveyden hoidon että maan talouden kannalta.

Jo kolmen viikon kuluttua järjestetään maan ensimmäiset aluevaalit. Meidän yhdistyksellämme on kuusi erinomaista ehdokasta, heille haluan toivottaa mitä parhainta menestystä. Raaka matematiikka kuitenkin kertoo, että Raision on mahdollista saada korkeintaan kaksi valtuutettua tulevaan valtuustoon, näin varsinkin, mikäli Raisiolaisten äänet valuvat alueen muille ehdokkaille. Koska varsinaisia yleisötilaisuuksia ei voida järjestää tulee meidän jokaisen harrastaa omassa lähipiirissämme ehdokkaidemme aktiivista sissimarkkinointia.

Vaalien jälkeen alkaa nimien etsintä alueen muihin luottamushenkilötoimielimiin. Uskon, että Raision demareista löytyy sekä päteviä että sopivia myös näihin tehtäviin.

Mitä parhainta vuotta 2022

Veijo Mikola
Voiman puheenjohtaja

Voiman johtokunnan ja yhteystiedot löydät täältä: